Detailed Information on Publication Record
2008
ICT a život dnešních dospělých (pohledem empirického výzkumu)
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
ICT a život dnešních dospělých (pohledem empirického výzkumu)
Name (in English)
ICT and lives of present-day adults (as seen through empirical research)
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2008. vyd. Olomouc, Aeducafestival 2007. Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007 sborník příspěvků z odborných konferencí. p. 1-10, 10 pp. 2008
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00025424
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-244-1907-7
Keywords in English
information and communication technologies; adult; education; society; research
Změněno: 9/5/2008 11:02, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z výstupů výzkumného projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (registrační číslo projektu 1J 017/04-DP2, projekt podporovaný MPSV ČR). Jedna z oblastí výzkumu se soustřeďuje na roli informačních a komunikačních technologií (ICT) v osobním i profesním životě dospělých v ČR. V dotazníkovém šetření jsme identifikovali několik skupin dospělých podle toho, jak se respondenti charakterizovali ve vztahu k využívání počítačů, resp. ICT. V příspěvku se zaměřím na popis těchto skupin a také např. na to, zda se zmíněné skupiny respondentů zúčastnily v poslední době nějaké vzdělávací akce a zda můžeme identifikovat rozdíly mezi těmito skupinami v účasti na vzdělávacích aktivitách.
In English
The paper is one of the outputs of research project Adult education at various stages of the life cycle: priorities, opportunities and possible development (project no. 1J 017/04-DP2, supported by the Ministry of Labour and Social Affairs of the Czech Republic). One of the parts of the project concentrates on the role of information and communication technologies (ICT) in private and professional lives of adults in the Czech Republic. We used a questionnaire survey to identify several groups of adults depending on how the respondents characterized themselves with respect to computer/ICT use. The paper will focus on whether respondents categorized within the above-mentioned groups had recently participated in an educational event and whether differences between these groups as to participation in educational events can be identified.
Links
1J017/04-DP2, research and development project |
|