D 2007

Content and Language Integrated Assessment

SVOBODA, Pavel, Zuzana KOVÁŘOVÁ, Eva SLOŽILOVÁ a Daniela KAŇOKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Content and Language Integrated Assessment

Název česky

Integrované hodnocení obsahu a jazyka

Autoři

SVOBODA, Pavel, Zuzana KOVÁŘOVÁ, Eva SLOŽILOVÁ a Daniela KAŇOKOVÁ

Vydání

Brno, Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy, 6 s. 2007

Nakladatel

Univerzita obrany v Brně

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7231-261-0

Klíčová slova anglicky

CLIL; assessment; construct

Štítky

assessment, CLIL, construct
Změněno: 9. 5. 2008 11:32, Mgr. Pavel Svoboda

Anotace

V originále

Teaching through the medium of English (CLIL) is becoming an issue on elementary, secondary as well as tertiary levels of education. Extensive attention is devoted to the questions of methodology of teaching CLIL lessons, however, the need to investigate effective ways of assessing students is equally important. This paper is going to address the problems of “Content and Language Integrated Assessment” (CLIA), i. e. assessing topical and language knowledge at the same time. Possible scoring procedures and appropriate rating scales will be considered, while taking into account the situation at the University of Defence.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 00:28