D 2008

Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole

KNECHT, Petr

Basic information

Original name

Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole

Name (in English)

The Implementation of a European Dimension by Peer Learning in Primary School

Authors

Edition

1. vyd. Brno, Bulletin Centra pedagogického výzkumu PdF MU 2008, p. 8-11, 4 pp. 2008

Publisher

PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

European Dimension; Peer Learning; Primary School; Comenius 2.1
Změněno: 16/12/2008 13:40, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek informuje o projektu E-PLIPS, vzdělávacím programu dotovanému Evropskou komisí prostřednictvím podprogramu Comenius 2.1. Cílem programu je přispět do aktuální debaty o účinném evropském vzdělávání. Projekt se snaží navrhnout účinné vzdělávací postupy v evropské dimenzi ve vzdělávání s využitím inovativních metod interkulturního vyučování a učení. V programu je využíváno zejména interkulturní skupinové učení a hodnocení (peer learning). Jejich prostřednictvím je podporováno kooperativní výukové prostředí, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu žáků. Výsledkem projektu by mělo být jednak vybavení žáků i učitelů kompetencemi k celoživotnímu učení a jednak aktivní zapojení učitelů i žáků do evropského života.