J 2008

Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy

NAJVAROVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy

Name (in English)

Reading literacy of primary school pupils

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogická orientace, Brno, Konvoj, 2008, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025936

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

reading literacy; functional literacy; developmental factors of reading literacy; PIRLS

Tags

Reviewed
Změněno: 12/5/2008 09:46, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku představujeme výzkum čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ, který byl realizován ve školním roce 2005/6 na vybraných brněnských základních školách. Podrobně popisujeme výzkumný design, kombinující kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, jednotlivé použité techniky a nástroje, průběh výzkumu a vybrané výsledky. Na závěr nabízíme k diskusi některá zjištění.

In English

The paper introduces research on reading literacy of primary school children, which was realised in 2005/6 in Brno. We describe research design combining quantitative and qualitative approach, its methods and techniques, the course of the research and selected results. Some findings are offered for discussion towards the end.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling