NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy (Reading literacy of primary school pupils). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 18, No 1, p. 7-21. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy
Name (in English) Reading literacy of primary school pupils
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogická orientace, Brno, Konvoj, 2008, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025936
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English reading literacy; functional literacy; developmental factors of reading literacy; PIRLS
Tags functional literacy, PIRLS, reading literacy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 12/5/2008 09:46.
Abstract
V příspěvku představujeme výzkum čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ, který byl realizován ve školním roce 2005/6 na vybraných brněnských základních školách. Podrobně popisujeme výzkumný design, kombinující kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, jednotlivé použité techniky a nástroje, průběh výzkumu a vybrané výsledky. Na závěr nabízíme k diskusi některá zjištění.
Abstract (in English)
The paper introduces research on reading literacy of primary school children, which was realised in 2005/6 in Brno. We describe research design combining quantitative and qualitative approach, its methods and techniques, the course of the research and selected results. Some findings are offered for discussion towards the end.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 24/5/2024 05:34