D 2008

Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách

PECINA, Pavel

Basic information

Original name

Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách

Name in Czech

Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách

Name (in English)

Possibilities of Application of Project Teaching in Technical Subject Instruction at the Elementary and Secondary Schools

Authors

PECINA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, XXVI. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu zaměřené k aktuálním problémům vědy, výchovy, vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení, p. 56-139, 2008

Publisher

Univerzita obrany Fakulta ekonomiky a managementu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00033480

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-511-6

Keywords in English

Project method project teaching project solution development project typology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/9/2009 11:02, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek je věnován problematice využití projektového vyučování v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol a ve středních odborných školách a učilištích. Po teoretickém úvodu je pozornost zaměřena na výukové projekty v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol. V této části jsou uvedeny i konkrétní náměty školních projektů, které se mohou stát inspirací pro učitele v oblasti technického vzdělávání na základních i středních školách k navržení vlastních výukových projektů.

In English

The article is devoted to the problems of utilization of project teaching in technical instruction at the second grade of the elementary schools, the secondary vocational schools and the training institutions. After the theoretical introduction, the attention is paid to the educational projects in technical instruction at the second grade of the elementary schools. In this part, there are introduced actual proposals of teaching projects which can be inspirational for the teachers in technical educational field at the elementary and secondary schools for the creation of their own technical projects.