Detailed Information on Publication Record
2008
Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách
PECINA, PavelBasic information
Original name
Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách
Name in Czech
Možnosti využití projektového vyučování ve výuce technických předmětů na základních a středních školách
Name (in English)
Possibilities of Application of Project Teaching in Technical Subject Instruction at the Elementary and Secondary Schools
Authors
PECINA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, XXVI. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu zaměřené k aktuálním problémům vědy, výchovy, vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení, p. 56-139, 2008
Publisher
Univerzita obrany Fakulta ekonomiky a managementu
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00033480
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-511-6
Keywords in English
Project method project teaching project solution development project typology
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/9/2009 11:02, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
V originále
Článek je věnován problematice využití projektového vyučování v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol a ve středních odborných školách a učilištích. Po teoretickém úvodu je pozornost zaměřena na výukové projekty v technickém vzdělávání na druhém stupni základních škol. V této části jsou uvedeny i konkrétní náměty školních projektů, které se mohou stát inspirací pro učitele v oblasti technického vzdělávání na základních i středních školách k navržení vlastních výukových projektů.
In English
The article is devoted to the problems of utilization of project teaching in technical instruction at the second grade of the elementary schools, the secondary vocational schools and the training institutions. After the theoretical introduction, the attention is paid to the educational projects in technical instruction at the second grade of the elementary schools. In this part, there are introduced actual proposals of teaching projects which can be inspirational for the teachers in technical educational field at the elementary and secondary schools for the creation of their own technical projects.