D 2008

Výzkumné sondy do kurikula tělesné výchovy na základní škole

MUŽÍK, Vladislav, Daniela JONÁŠOVÁ, Vojtěch NOVÁČEK, Iveta PLECOVÁ, Hana ŠERÁKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Výzkumné sondy do kurikula tělesné výchovy na základní škole

Name (in English)

Investigation into physical education curriculum in primary school

Authors

MUŽÍK, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Daniela JONÁŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vojtěch NOVÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Iveta PLECOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora ŠVEHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jaroslav VRBAS (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Tělesná výchova a sport mládeže v biologickém, psychologickém, sociálním a didaktickém kontextu, p. 80-93, 14 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00050970

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4589-7

Keywords (in Czech)

kurikulum; tělesná výchova; 1. stupeň základní školy

Keywords in English

curriculum; physical education; primary school

Tags

Reviewed
Změněno: 31/3/2012 09:55, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumu kurikula tělesné výchovy. Shrnuje koncepční přístupy ke kurikulu tělesné výchovy v zahraničí a poznatky z analýzy českých kurikulárních dokumentů se zaměřením na zdravotní aspekty kurikula. Přináší také výsledky výzkumné sondy do realizační a rezultátové formy kurikula v tělesné výchově na základní škole. Získané poznatky dokládají nesoulad mezi projektovanou, realizační a rezultátovou formou kurikula v tělesné výchově. Provedené analýzy jsou východiskem k dalšímu zkoumání uvedené problematiky.

In English

The paper acquaints with the results of an investigation into physical education curriculum. It sums up conceptional approaches to physical educational curriculum abroad and information about analysis of Czech curricular documents with regard to health aspects of the curriculum. It brings also results of an investigation into realization and result forms of PE curriculum in primary school. The acquired information document disharmony between planned, realization and result forms of PE curriculum. Completed analyses serve as a base for further investigation into the mentioned problems.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century