MAREŠ, Jan, Jan BERAN and Stanislav JEŽEK. Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy (Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform). In SLEJŠKOVÁ, Lucie. Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? Praha: VÚP. p. 38-53. ISBN 978-80-87000-19-9. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Name (in English) Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor), Jan BERAN (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic).
Edition Praha, Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? p. 38-53, 2008.
Publisher VÚP
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00025967
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-87000-19-9
Keywords in English teacher; further education; teacher s attitudes; curriculum reform
Tags curriculum reform, further education, teacher, teacher s attitudes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 13/1/2009 17:35.
Abstract
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali.
Abstract (in English)
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas would be preferred.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 18/4/2024 16:35