Detailed Information on Publication Record
2008
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
MAREŠ, Jan, Jan BERAN and Stanislav JEŽEKBasic information
Original name
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Name (in English)
Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Authors
MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor), Jan BERAN (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic)
Edition
Praha, Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? p. 38-53, 2008
Publisher
VÚP
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00025967
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-87000-19-9
Keywords in English
teacher; further education; teacher s attitudes; curriculum reform
Tags
Reviewed
Změněno: 13/1/2009 17:35, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali.
In English
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas would be preferred.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|