D 2008

Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace

ŠPAČEK, David

Basic information

Original name

Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace

Name (in English)

Public administration and its quality - requirement of participation and the role of electronization

Authors

ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Zlín, Sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 1-12, 12 pp. 2008

Publisher

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00024733

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7318-664-7

Keywords in English

public administration reform; public management; quality management; e-governance

Tags

Reviewed
Změněno: 8/9/2008 11:12, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek nejprve představuje požadavky, které vyplývají z teorie veřejné správy a české legislativy pro praxi veřejné správy. Poukazuje zde na přímé vztahy mezi definicemi, kvalitou, spokojeností a participací. Následně se zaměřuje na diskuzi možností a překážek nových informačních a komunikačních technologií v oblasti participace. Tuto problematiku přibližuje poslední část příspěvku, která seznamuje s výsledky průzkumu webových stránek vybraných subjektů české územní samosprávy. Článek je součástí práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).

In English

In its first part, the article introduces requirements that source from the public administration theory and Czech legislation and stipulate direction for public administration practice. This part introduces direct relationships between definitions and quality, satisfaction and participation. In the second part the paper deals with discussion on possibilities and constraints of ICT use in the field of e-participation and introduces selected results of web-survey of selected territorial self-governmental institutions. The paper is a part of the work on the grant of the Czech Science Foundation (grant no. 402/07/1486 - Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations).

Links

GA402/07/1486, research and development project
Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations