Detailed Information on Publication Record
2008
Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace
ŠPAČEK, DavidBasic information
Original name
Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace
Name (in English)
Public administration and its quality - requirement of participation and the role of electronization
Authors
ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Zlín, Sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 1-12, 12 pp. 2008
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00024733
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7318-664-7
Keywords in English
public administration reform; public management; quality management; e-governance
Tags
Reviewed
Změněno: 8/9/2008 11:12, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.
V originále
Příspěvek nejprve představuje požadavky, které vyplývají z teorie veřejné správy a české legislativy pro praxi veřejné správy. Poukazuje zde na přímé vztahy mezi definicemi, kvalitou, spokojeností a participací. Následně se zaměřuje na diskuzi možností a překážek nových informačních a komunikačních technologií v oblasti participace. Tuto problematiku přibližuje poslední část příspěvku, která seznamuje s výsledky průzkumu webových stránek vybraných subjektů české územní samosprávy. Článek je součástí práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
In English
In its first part, the article introduces requirements that source from the public administration theory and Czech legislation and stipulate direction for public administration practice. This part introduces direct relationships between definitions and quality, satisfaction and participation. In the second part the paper deals with discussion on possibilities and constraints of ICT use in the field of e-participation and introduces selected results of web-survey of selected territorial self-governmental institutions. The paper is a part of the work on the grant of the Czech Science Foundation (grant no. 402/07/1486 - Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations).
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|