C 2008

Intercultural communication competencies

PAVELKA, Jiří

Basic information

Original name

Intercultural communication competencies

Name in Czech

Interkulturální komunikační kompetence

Authors

PAVELKA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Communication in International R&D Projects, p. 23-31, 9 pp. Communication in International R&D Projects, 2008

Publisher

Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/08:00033493

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-87029-28-2

Keywords in English

communication; theory of communication; intercultural competencies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 7/5/2009 10:07, prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Abstract

V originále

The paper is based on the conviction that communication represents - together with mental and social behaviour - a basic form of human behaviour and that man by means of communication and its results, especially concepts and stories, is building his world. People construct their social and cultural realities that appear as the final and highest product of communication, as an information database of cultural paradigms and as an essential and needful assumption of communication. The aim of my paper is to find out the place of communication competencies in the system of the presuppositions of human communication, to identify the sorts of communication competencies, and to bring to light how communication competencies affect intercultural communication.

In Czech

Studie je založena na přesvědčení, že komunikace představuje - spolu s mentálním a sociálním jednáním - základní formu lidského jednání a že člověk s pomocí komunikace a jejích výsledků, zejména konceptů a příběhů, buduje svůj svět. Lide konstruují svou sociálně kulturní realitu, která se jeví jako finální a nejvyšší produkt komunikace, jako informační databáze kulturních paradigmat a jako základní a nezbytný předpoklad komunikace. Cílem studie je nalézt místo komunikačních kompetencí v systému předpokladů lidského dorozumívání, identifikovat druhy komunikačních kompetencí a osvětlit, jak komunikační komppetence ovlivňují interkulturní komunikaci. se zabývá problematikou interkulturálkních kompetencí.