Detailed Information on Publication Record
2008
Intercultural communication competencies
PAVELKA, JiříBasic information
Original name
Intercultural communication competencies
Name in Czech
Interkulturální komunikační kompetence
Authors
PAVELKA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Communication in International R&D Projects, p. 23-31, 9 pp. Communication in International R&D Projects, 2008
Publisher
Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00033493
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-87029-28-2
Keywords in English
communication; theory of communication; intercultural competencies
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/5/2009 10:07, prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
V originále
The paper is based on the conviction that communication represents - together with mental and social behaviour - a basic form of human behaviour and that man by means of communication and its results, especially concepts and stories, is building his world. People construct their social and cultural realities that appear as the final and highest product of communication, as an information database of cultural paradigms and as an essential and needful assumption of communication. The aim of my paper is to find out the place of communication competencies in the system of the presuppositions of human communication, to identify the sorts of communication competencies, and to bring to light how communication competencies affect intercultural communication.
In Czech
Studie je založena na přesvědčení, že komunikace představuje - spolu s mentálním a sociálním jednáním - základní formu lidského jednání a že člověk s pomocí komunikace a jejích výsledků, zejména konceptů a příběhů, buduje svůj svět. Lide konstruují svou sociálně kulturní realitu, která se jeví jako finální a nejvyšší produkt komunikace, jako informační databáze kulturních paradigmat a jako základní a nezbytný předpoklad komunikace. Cílem studie je nalézt místo komunikačních kompetencí v systému předpokladů lidského dorozumívání, identifikovat druhy komunikačních kompetencí a osvětlit, jak komunikační komppetence ovlivňují interkulturní komunikaci. se zabývá problematikou interkulturálkních kompetencí.