VIDLÁKOVÁ, Jitka. Hlas žáků v kontextu reformy české školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 46-55. ISBN 978-80-7394-061-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hlas žáků v kontextu reformy české školy
Název anglicky The pupil Voice in the context of the Czech school reform
Autoři VIDLÁKOVÁ, Jitka.
Vydání České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník, od s. 46-55, 10 s. 2007.
Nakladatel Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7394-061-4
Klíčová slova anglicky pupil voice; curricular reform; pupil involvement; primary school
Štítky curricular reform, primary school, pupil involvement, pupil voice
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 14. 4. 2010 21:22.
Anotace
Záměrem příspěvku je nastínit, jaké změny a podněty přináší právě probíhající kurikulární reforma ve prospěch hlasu žáků. Součástí textu je i prezentace výsledku dílčího šetření provedeného na jedné základní škole ve městě Brně. Zde bylo prostřednictvím rozhovoru zjišťováno, jak ředitel školy a učitelé vnímají státem nově nastavené podmínky pro pedagogickou práci učitelů a jakou roli v této reformě má mít hlas žáků. Cílem šetření bylo zejména zjistit, jak respondenti vnímají podmínky a prostor pro autonomii žáka a jeho aktivní zapojení do procesu vyučování a učení, tj. od jeho plánování přes realizaci až po hodnocení. Mají školy zájem zapojovat žáky do těchto procesů? Jsou školy připraveny naslouchat hlasům žáků a pracovat s nimi?
Anotace anglicky
The objective of this paper is outlining those changes and incentives which the current curricular reform presents - those which should benefit the pupil voice. The paper also presents the results of a study carried out at a primary school situated in the city of Brno. In an interview, the principal and teachers were asked to comment on how they feel the new conditions have influenced their pedagogical work and what role the pupil voice should have in it. The aim of the study is mainly to investigate how respondents perceive the conditions and the room for pupil autonomy and their active involvement to processes of teaching and learning. Are schools interested in involving pupils to these processes? Are schools prepared to listen to the pupil voice and to work with it?
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 14:39