c 2008

Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů

ČADÍLEK, Miroslav and Pavel PECINA

Basic information

Original name

Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů

Name in Czech

Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů

Name (in English)

Theory and practice of making school education programs

Authors

ČADÍLEK, Miroslav and Pavel PECINA

Edition

Praha, 110 pp. 2008

Publisher

NÚOV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Učební osnovy; profil absolventa; modulární systém; sociální partneri

Keywords in English

The school curriculum; a graduate profile; modular system; the social partners
Změněno: 17/6/2009 14:30, Ing. Miroslav Čadílek

Abstract

V originále

Publikace je věnována problematice tvorby školních vzdělávacích programů ve středním odborném školství. pozornost je zaměřena na jednotlivé části školního vzdělávacího programu. Nejrozsáhlejší část studie tvoři kapitola "Praxe tvorby ŠVP", která obsahuje konkrétní příklady jednotlivých částí školního vzdělávacího programu ve středním odborném vzdělávání.

In English

This publication is paid to the creation of school educational programs in vocational secondary education. attention is focused on the individual components of curricula for schools. The largest part of the study make up Chapter "Practice GMP formation, which contains concrete examples of the various parts of the school educational program in middle vocational training.