Detailed Information on Publication Record
2007
Rozmanitost výchovy a výchova v rozmanitosti sociálního prostředí (editorial)
HLOUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Rozmanitost výchovy a výchova v rozmanitosti sociálního prostředí (editorial)
Name (in English)
Diversity of education and education in the diversity (editorial)
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 1211-6971
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00033546
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Studia paedagogica; rozmanitost výchovy, sociální prostředí
Keywords in English
Studia paedagogica; diversity of education; social environment
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2010 16:48, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
V našem sborníku se věnujeme tématu rozmanitosti ve dvou rovinách: rozmanitosti prostředí výchovy a rozmanitost výchovy v průběhu lidského života. Nejdříve věnujeme pozornost vybraným prostředím výchovy, jejichž společným znakem je vytváření příznivých podmínek pro kvalitní a důstojný život každého z nás. Z možných prostředí výchovy jsme se zaměřili na ta, která jsou v pedagogice zkoumána spíše sporadicky: málotřídní škola, výchovný ústav, podnik, základní škola v zahraničí. Rozmanitost výchovy v průběhu lidského života reprezentují tři příspěvky a v každém z nich výchova nabývá jiné podoby (jedná se o péči, vzdělávání a rozvíjení mezilidských vztahů). Každý z příspěvků se věnuje jiné věkové skupině a dohromady reprezentují rozmanitost výchovy v průběhu celého života. Nedílnou součástí sborníku jsou i Další sdělení a studentské práce a vybrané aktivity členů Ústavu pedagogických věd FF MU.
In English
We dedicate our attention to the topic of variety in two levels in this review anthology. The first one deals with variety of environment of upbringing, the second one with variety of upbringing in the lifetime. At first we devote our interest to selected milieu of upbringing. Creation of favourable conditions for quality and dignified life of each of us are their common feature. We focused our attention to those possible surroundings, which have been investigated rather sporadically, namely a school with few classes, educational institution, a company, an elementary school abroad. The variety of upbringing in the lifetime is represented by three contributions. Each of them represents upbringing in a different form (that is care, education and development of interpersonal relations). Each of them tackles different age group and together they represent variety of upbringing in lifetime. Further conveys and contributions of students and selected activities of members of the Department of educational sciences are an inseparable part of the Anthology.