HYTYCH, Roman and Lukáš MEZULIÁNEK. Zodpovědné tvoření: psychohygiena pro pedagogy (Responsible Creation: Mental Health Techniques for Teachers). In ASSENZA, Dora. Praktické rady budoucím učitelům, řešení problémů 2. díl. Olomouc: Centrum inovativního vzdělávání, 2007, p. 206-254. 1. vydání. ISBN 978-80-903654-1-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zodpovědné tvoření: psychohygiena pro pedagogy
Name (in English) Responsible Creation: Mental Health Techniques for Teachers
Authors HYTYCH, Roman (203 Czech Republic) and Lukáš MEZULIÁNEK (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, Praktické rady budoucím učitelům, řešení problémů 2. díl. p. 206-254, 49 pp. 1. vydání, 2007.
Publisher Centrum inovativního vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00033550
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-903654-1-4
Keywords in English buddhist psychology of abhidhamma; mental health technigue; mindfulness; well-being
Tags buddhist psychology of abhidhamma, mental health technigue, mindfulness, well-being
Changed by Changed by: PhDr. Roman Hytych, Ph.D., učo 8818. Changed: 1/6/2009 11:20.
Abstract
Text nabízí umění psychohygieny rozvíjené na podkladě buddhistické psychologie abhidhammy a ukazuje konkrétní postupy rozvoje schopností mysli (všímavosti, soustředění, úsilí, důvěry a moudrosti), na nichž je založen trénink dovedností zvládání každodenního života se specifickým zaměření na situaci pedagoga.
Abstract (in English)
The text offers the art of mental health developed on the basis of buddhist psychology of abhidhamma and shows the concrete procedures of mind abilities cultivation (of mindfulness, concentration, effort, trust and wisdom). This cultivation forms the foundation of the proficiencies training of everyday life coping with specific focus on the situation of a teacher.
PrintDisplayed: 14/5/2024 00:59