MATYSKA, Luděk, Eva HLADKÁ, Petr HOLUB and Miloš LIŠKA. High Quality Large Scale Virtual Classroom. Online. In Proceedings of the 14th International Conference of European University Information Systems (EUNIS 2008). Århus, Denmark: Aarhus University, 2008. 4 pp. ISBN 978-87-91234-58-3. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name High Quality Large Scale Virtual Classroom
Name in Czech Rozsáhlá virtuální třída ve vysoké kvalitě
Authors MATYSKA, Luděk (203 Czech Republic, guarantor), Eva HLADKÁ (203 Czech Republic), Petr HOLUB (203 Czech Republic) and Miloš LIŠKA (203 Czech Republic)
Edition Århus, Denmark, Proceedings of the 14th International Conference of European University Information Systems (EUNIS 2008), 4 pp. 2008.
Publisher Aarhus University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Denmark
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/08:00026096
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-87-91234-58-3
Keywords (in Czech) virtuální třída; sdílená výuka; HD video; záznam přednášek
Keywords in English virtual classroom; HD video; lecture recording
Tags HD video, lecture recording, virtual classroom
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Petr Holub, Ph.D., učo 3248. Changed: 30/3/2010 09:27.
Abstract
A Virtual classroom concept is obvious solution under such circumstances. One lecturer is than available to all students in more classrooms or even geographically distracted in a number of distant localities. We have already implemented the Virtual classroom concept in small scale at the Masaryk university whenever it was necessary to bring the lecturer to more lecture halls or classrooms simultaneously. At the Faculty of Informatics the implementation is based on direct digital audiovisual connection (however not transmitted over the IP network) of the lecture halls. The Faculty of Economics and Administration implements the Virtual classroom concept using videoconferencing technologies. Usually lecture materials such as presentations or data from document cameras, voice and video of the lecturer is transmitted in standard definition (presentations) or even smaller (lecturer video) resolutions.
Abstract (in Czech)
Dostupnost pokročilých technologií vysoko kvalitního (High Definition, HD) videa a možnosti jeho přenosu přes počítačovou síť virtuální třídu posouvají na podstatně vyšší úroveň. S HD video technologiemi je totiž již možné vytvořit dostatečně věrnou iluze přítomnosti učitele - stačí si jen uvědomit, že pokud přednášíme pomocí projektoru s rozlišením 1280 x 1024, dokáže HD kamera sejmout celé plátno a ještě stihne zaznamenat katedru a vyučujícího. A to vše bez nejmenšího zkreslení, protože HD video pracuje s rozlišením 1920 x 1080. S využitím takového technologie je již možné realizovat virtuální třídy spojující studenty i ze vzdálených univerzit, potenciálně i z jiných kontinentů.
Links
MSM0021622419, plan (intention)Name: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Highly Parallel and Distributed Computing Systems
PrintDisplayed: 23/4/2024 18:37