D 2008

Zvyšování konkurenceshopnosti malých a středních podniků hospodářským sdružováním

NOVOTNÝ, Jiří

Basic information

Original name

Zvyšování konkurenceshopnosti malých a středních podniků hospodářským sdružováním

Name (in English)

Raising of competitivness of small and medium enterprises by economic association

Authors

NOVOTNÝ, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Konkurenceschopnost podniků, p. 545-553, 9 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00049572

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4521-7

Keywords in English

small and medium enterprises; EU accession; competitiveness; association of enterprises

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 12/4/2012 09:12, doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.

Abstract

V originále

Subjekty malého a středního podnikání jsou oproti velkým podnikům v nevýhodě. Nemohou dosahovat úspor z rozsahu. Cestou, která jim umožňuje tento problém překonat, je hospodářské sdružování. Toto sdružování může být kooperačního, nebo koncentračního typu. U kooperačního sdružení se původní hospodářská samostatnost uchovává, u sdružení koncentračního typu zaniká.

In English

Subjects of small and medium entrepreneurial activities have a disadvantage in comparison with big enterprises. They cant reach economies of scale. One way, how to cope with this problem is economic association. This association can be both cooperative and concentration character. Cooperative association preserves original economic independence, by concentration association the economic independence ceases.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness