SZCZYRBA, Zdeněk, Josef KUNC, Pavel KLAPKA a Petr TONEV. Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu. Regionální studia. Praha: VŠE v Praze, roč. 1, č. 1, s. 8-12. ISSN 1803-1471. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu
Název česky Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu
Název anglicky Diffusion Processes in the Czech Retail
Autoři SZCZYRBA, Zdeněk (203 Česká republika), Josef KUNC (203 Česká republika), Pavel KLAPKA (203 Česká republika, garant) a Petr TONEV (203 Česká republika).
Vydání Regionální studia, Praha, VŠE v Praze, 2007, 1803-1471.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00020998
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky Diffusion Processes; Diffusion of Innovation; Retail; Network Structure; Czech Republic
Štítky Czech Republic, Diffusion of Innovation, Diffusion Processes, Network Structure, retail
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 16. 6. 2008 17:10.
Anotace
Utváření nové síťové struktury v českém maloobchodě po roce 1989 vlivem velkoformátových prodejních konceptů je signifikantním obrazem současné podoby tuzemské maloobchodní sítě. Analyzujeme-li tento vývoj v čase, zjišťujeme, že má charakter prostorově difúzního procesu. Následující příspěvek se zabývá jeho regionálně-geografickými aspekty.
Anotace anglicky
Development of retail in the Czech Republic in the period of economic transformation after 1989 went through crucial changes including both privatization process in the first half of the 1990s and introduction of foreign retail concerns to the Czech market in the second half of the decade. The latter phase of transformation of the Czech retail influenced significantly formation of new network structure of retail. Its origin is related to process of spatial innovation diffusion of large-format sale concepts (super- and hypermarkets, discounts, shopping centres etc.) into the Czech environment, which took place during relatively short period. As presented by some studies (GfK Praha) adaptation of these concepts in the Czech Republic ranks among the highest in comparison with other post-communist countries in Europe. The most frequent type of diffusion was expansive hierarchical diffusion typical of hypermarkets, hobbymarkets, other specialised outlets and shopping centres.
Návaznosti
GP402/07/P436, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 19:39