J 2007

Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu

SZCZYRBA, Zdeněk, Josef KUNC, Pavel KLAPKA a Petr TONEV

Základní údaje

Originální název

Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu

Název česky

Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu

Název anglicky

Diffusion Processes in the Czech Retail

Autoři

SZCZYRBA, Zdeněk (203 Česká republika), Josef KUNC (203 Česká republika), Pavel KLAPKA (203 Česká republika, garant) a Petr TONEV (203 Česká republika)

Vydání

Regionální studia, Praha, VŠE v Praze, 2007, 1803-1471

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/07:00020998

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

Diffusion Processes; Diffusion of Innovation; Retail; Network Structure; Czech Republic

Štítky

Czech Republic, Diffusion of Innovation, Diffusion Processes, Network Structure, retail

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 6. 2008 17:10, doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Utváření nové síťové struktury v českém maloobchodě po roce 1989 vlivem velkoformátových prodejních konceptů je signifikantním obrazem současné podoby tuzemské maloobchodní sítě. Analyzujeme-li tento vývoj v čase, zjišťujeme, že má charakter prostorově difúzního procesu. Následující příspěvek se zabývá jeho regionálně-geografickými aspekty.

Anglicky

Development of retail in the Czech Republic in the period of economic transformation after 1989 went through crucial changes including both privatization process in the first half of the 1990s and introduction of foreign retail concerns to the Czech market in the second half of the decade. The latter phase of transformation of the Czech retail influenced significantly formation of new network structure of retail. Its origin is related to process of spatial innovation diffusion of large-format sale concepts (super- and hypermarkets, discounts, shopping centres etc.) into the Czech environment, which took place during relatively short period. As presented by some studies (GfK Praha) adaptation of these concepts in the Czech Republic ranks among the highest in comparison with other post-communist countries in Europe. The most frequent type of diffusion was expansive hierarchical diffusion typical of hypermarkets, hobbymarkets, other specialised outlets and shopping centres.

Návaznosti

GP402/07/P436, projekt VaV
Název: Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání
Zobrazeno: 4. 11. 2024 03:31