VACEK, Jiří. TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS. In Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků. Sborník z mezinárodního semináře. Poděbrady 2008. Univerzita Karlova v Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy, 2008, p. 117-118. ISBN 978-80-87238-00-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS
Name in Czech TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS
Authors VACEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Univerzita Karlova v Praze, Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků. Sborník z mezinárodního semináře. Poděbrady 2008, p. 117-118, 2 pp. 2008.
Publisher Ústav jazykové a odborné přípravy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/08:00049573
Organization unit Language Centre
ISBN 978-80-87238-00-4
Keywords in English testing language competence; doctoral programme students; development of standardised tests; e-testing
Tags development of standardised tests, doctoral programme students, e-testing, testing language competence
Changed by Changed by: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Changed: 11/7/2011 10:57.
Abstract
This paper tries to deal with some aspects of Testing Language Competence in Non-Philology Masaryk University Faculty of Education doctoral programme students. Apart from traditional forms of language testing (reading comprehension, use of English, academic writing, and listening), the testing of speaking competence of doctoral students includes a structured MS Power Point presentation based on a particular doctoral thesis (abstract, area of expertise, research methods, thesis structure, current findings, output, publications, resources and relevant web links).
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá některými aspekty testování jazykových kompetencí nefilologických studentů doktorského studia na PdF MU. Kromě tradičních forem testování cizího jazyka se navrhované závěrečné testování odborných řečových dovedností studentů doktorského programu rozšiřuje o strukturovanou prezentaci ve formatu MS Power Point, založenou na odborné rozpravě o metodách dosavadního výzkumu, struktuře zpracovávané disertace, aktuálních výsledcích bádání, výstupech, publikační činnosti a relevantních zdrojích informací.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 26/7/2024 01:20