J
2008
Foreign Market Entry:The Case of SMEs in the Czech Republic
MOINI, Hamid and František KALOUDA
Basic information
Original name
Foreign Market Entry:The Case of SMEs in the Czech Republic
Name in Czech
Vstup na zahraniční trhy: případová studie SME v České republice
Authors
MOINI, Hamid (840 United States of America) and František KALOUDA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Journal of East-West Business, USA, International Business Press, 2008, 1066-9868
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00033581
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
Foreign market entry;SMEs;internationalization;Central and Eastern Europe;The Czech Republic
Tags
International impact, Reviewed
V originále
This research used a case study method,in order to determine factors affecting the foreign market entry of the Czech Republic SMEs. It was found that exporting SMEs in the Czech Republic tend to be larger, and more motivated in systematically exploring export opportunities than their nonexporting counterpart.
In Czech
Publikované výsledky výzkumu používají metodiku případové studie aby určily faktory, ovlivňující vstup SMEs podniků z ČR na zahraniční trhy. Bylo zjištěno, že exportující SMEs podniky z ČR směřují k růstu jejich velikosti a jsou více motivovány systematicky zkoumat exportní příležitosti než podniky neexportující.
Displayed: 21/10/2024 00:03