J 2008

Foreign Market Entry:The Case of SMEs in the Czech Republic

MOINI, Hamid and František KALOUDA

Basic information

Original name

Foreign Market Entry:The Case of SMEs in the Czech Republic

Name in Czech

Vstup na zahraniční trhy: případová studie SME v České republice

Authors

MOINI, Hamid (840 United States of America) and František KALOUDA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of East-West Business, USA, International Business Press, 2008, 1066-9868

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00033581

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

Foreign market entry;SMEs;internationalization;Central and Eastern Europe;The Czech Republic

Tags

Central and Eastern Europe, Foreign market entry, internationalization, SMEs, the Czech Republic

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/3/2013 10:31, Ing. František Kalouda, CSc., MBA

Abstract

ORIG CZ

V originále

This research used a case study method,in order to determine factors affecting the foreign market entry of the Czech Republic SMEs. It was found that exporting SMEs in the Czech Republic tend to be larger, and more motivated in systematically exploring export opportunities than their nonexporting counterpart.

In Czech

Publikované výsledky výzkumu používají metodiku případové studie aby určily faktory, ovlivňující vstup SMEs podniků z ČR na zahraniční trhy. Bylo zjištěno, že exportující SMEs podniky z ČR směřují k růstu jejich velikosti a jsou více motivovány systematicky zkoumat exportní příležitosti než podniky neexportující.
Displayed: 21/10/2024 00:03