Detailed Information on Publication Record
2008
Učíme se učit cizí jazyky.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Učíme se učit cizí jazyky.
Name in Czech
Učíme se učit cizí jazyky.
Name (in English)
Learning to Learn Foreign Languages.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, 161 pp. Pd-18/08-02/58, 2008
Publisher
Masarykova univerzita, PdF
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00024790
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4620-7
Keywords in English
foreign language learning and teaching; training and development of learning strategies; grammar; communication skills
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/6/2009 08:18, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Publikace je příspěvkem k tomu, jak lze systematicky integrovat do cizojazyčné výuky nácvik a rozvoj učebních strategií. Učební strategie jsou kategorizovány podle toho, zda pomáhají žákům osvojovat si jazykové prostředky (výslovnost, gramatiku a slovní zásobu) nebo řečové dovednosti (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a zároveň opatřeny konkrétními typy úloh. V přílohách najdeme doplňující materiály, jako například dotazníky pro zjišťování učebních stylů žáků a zjednodušený přehled strategií využitelných v cizojazyčné výuce.
In English
The publication shows how training and development of learning strategies can be systematically integrated into foreign language teaching. Learning strategies are categorized with relation to the degree in which they aid pupils in their acquisition of language means (pronunciation, grammar and vocabulary) or communication skills (listening and reading comprehension, speaking and writing) and provided with concrete tasks. Attachments include complementary material, such as questionnaires detecting learning styles of the pupils, and a simplified survey of strategies that can be used in FLT.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|