JANÍKOVÁ, Věra. Učíme se učit cizí jazyky. (Learning to Learn Foreign Languages.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, PdF, 2008, 161 pp. Pd-18/08-02/58. ISBN 978-80-210-4620-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učíme se učit cizí jazyky.
Name in Czech Učíme se učit cizí jazyky.
Name (in English) Learning to Learn Foreign Languages.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, 161 pp. Pd-18/08-02/58, 2008.
Publisher Masarykova univerzita, PdF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00024790
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4620-7
Keywords in English foreign language learning and teaching; training and development of learning strategies; grammar; communication skills
Tags communication skills, grammar
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 2/6/2009 08:18.
Abstract
Publikace je příspěvkem k tomu, jak lze systematicky integrovat do cizojazyčné výuky nácvik a rozvoj učebních strategií. Učební strategie jsou kategorizovány podle toho, zda pomáhají žákům osvojovat si jazykové prostředky (výslovnost, gramatiku a slovní zásobu) nebo řečové dovednosti (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a zároveň opatřeny konkrétními typy úloh. V přílohách najdeme doplňující materiály, jako například dotazníky pro zjišťování učebních stylů žáků a zjednodušený přehled strategií využitelných v cizojazyčné výuce.
Abstract (in English)
The publication shows how training and development of learning strategies can be systematically integrated into foreign language teaching. Learning strategies are categorized with relation to the degree in which they aid pupils in their acquisition of language means (pronunciation, grammar and vocabulary) or communication skills (listening and reading comprehension, speaking and writing) and provided with concrete tasks. Attachments include complementary material, such as questionnaires detecting learning styles of the pupils, and a simplified survey of strategies that can be used in FLT.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 8/6/2024 09:55