Detailed Information on Publication Record
2008
Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
DRÁŠIL, Pavel and Tomáš PITNERBasic information
Original name
Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
Name (in English)
Web 2.0 as a groupware for education
Authors
DRÁŠIL, Pavel (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, SCO 2008, p. 49-54, 6 pp. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/08:00024209
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-210-4613-9
Keywords in English
Universal access; Inclusive universal access; CSCW; Groupware; Web 2.0
Tags
Reviewed
Změněno: 4/7/2008 13:27, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní možnosti, jak v soudobé výuce orientované na studenta použít služby volně dostupné na webu. Tyto služby mají charakter systémů pro podporu spolupráce (groupware), které bylo možné využít jak při konstruktivistické a konektivistické výuce, tak v přístupech orientovaných na člověka. Většímu rozšíření bránila vyšší vstupní bariéra, daná složitostí správy i obsluhy a většinou i vysokou cenou či systémovými nároky. Současné Web 2.0 služby většinu z uvedených nevýhod nemají a použijí-li se vhodné scénáře jejich nasazení ve výuce, dostáváme do rukou flexibilní a vysoce kvalitní elektronickou podporu soudobých výukových metod.
In English
The paper focuses on current Web 2.0 services providing certain groupware functionality and their applications in learning based on Inclusive Universal Access. It tries to summarize the advantages and issues we face when trying to use and integrate the services.
Links
1ET208050401, research and development project |
|