DRÁŠIL, Pavel and Tomáš PITNER. Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky (Web 2.0 as a groupware for education). In SCO 2008. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 49-54. ISBN 978-80-210-4613-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
Name (in English) Web 2.0 as a groupware for education
Authors DRÁŠIL, Pavel (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, SCO 2008, p. 49-54, 6 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/08:00024209
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-210-4613-9
Keywords in English Universal access; Inclusive universal access; CSCW; Groupware; Web 2.0
Tags CSCW, Groupware, Inclusive universal access, Universal access, Web 2.0
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Drášil, Ph.D., učo 39305. Changed: 4/7/2008 13:27.
Abstract
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní možnosti, jak v soudobé výuce orientované na studenta použít služby volně dostupné na webu. Tyto služby mají charakter systémů pro podporu spolupráce (groupware), které bylo možné využít jak při konstruktivistické a konektivistické výuce, tak v přístupech orientovaných na člověka. Většímu rozšíření bránila vyšší vstupní bariéra, daná složitostí správy i obsluhy a většinou i vysokou cenou či systémovými nároky. Současné Web 2.0 služby většinu z uvedených nevýhod nemají a použijí-li se vhodné scénáře jejich nasazení ve výuce, dostáváme do rukou flexibilní a vysoce kvalitní elektronickou podporu soudobých výukových metod.
Abstract (in English)
The paper focuses on current Web 2.0 services providing certain groupware functionality and their applications in learning based on Inclusive Universal Access. It tries to summarize the advantages and issues we face when trying to use and integrate the services.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 18/7/2024 06:22