SVÁTKOVÁ, Barbora. Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst (Just Pop In There: Part II: Similarities and differences of gallery education in the Le Musée en Herbe in Paris and in environment of the European galleries). Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček. 2008th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 1. vydání. ISBN 978-80-210-4531-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst
Name (in English) Just Pop In There: Part II: Similarities and differences of gallery education in the Le Musée en Herbe in Paris and in environment of the European galleries
Authors SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor).
Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček.
Edition 2008. vyd. Brno, 1. vydání, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033606
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4531-6
Keywords in English gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Tags accompanying programs, Art Education, artwork interpretation, commnunication field, gallery and museum education, gallery animation, intermediation of art, interpretation framework, performance art
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 2/7/2009 11:04.
Abstract
Anotace: Tzv. galerijní animace je nejakčnější, nejhravější a nejvíce praktická forma doprovodného programu k výstavám. V našem monitorování jsme se zaměřili právě na galerijní animace pro školní skupiny a okrajověji na další formy tzv. zprostředkování umění. Byli jsme nenápadnými pozorovateli s fotoaparátem a malou kamerou přímo v průběhu praktických projektů pro děti a mladé lidi ve 12 galeriích a muzeích.
Abstract (in English)
So called gallery animation is the most operational, most playful and the most practical form of an addicional programs to exhibitions. Our monitoring focused on the gallery animations for school groups and marginally on the other forms of "mediated art". We acted as inconspicuous observers using camera and a small camcorder in the course of practical projects for children and teenagers at 12 museums and galleries.
PrintDisplayed: 24/7/2024 10:14