Detailed Information on Publication Record
2008
Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst
SVÁTKOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Můžu tam mrknout: Podobnosti a rozdíly galerijní pedagogiky v Le Musée en Herbe v Paříži a v prostředí galerií evropských měst
Name (in English)
Just Pop In There: Part II: Similarities and differences of gallery education in the Le Musée en Herbe in Paris and in environment of the European galleries
Authors
SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček.
Střih a zpracování, spolupráce Tomáš Rybníček.
Edition
2008. vyd. Brno, 1. vydání, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00033606
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4531-6
Keywords in English
gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Tags
Změněno: 2/7/2009 11:04, Dana Nesnídalová
V originále
Anotace: Tzv. galerijní animace je nejakčnější, nejhravější a nejvíce praktická forma doprovodného programu k výstavám. V našem monitorování jsme se zaměřili právě na galerijní animace pro školní skupiny a okrajověji na další formy tzv. zprostředkování umění. Byli jsme nenápadnými pozorovateli s fotoaparátem a malou kamerou přímo v průběhu praktických projektů pro děti a mladé lidi ve 12 galeriích a muzeích.
In English
So called gallery animation is the most operational, most playful and the most practical form of an addicional programs to exhibitions. Our monitoring focused on the gallery animations for school groups and marginally on the other forms of "mediated art". We acted as inconspicuous observers using camera and a small camcorder in the course of practical projects for children and teenagers at 12 museums and galleries.