Detailed Information on Publication Record
2007
Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe
BOČKOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe
Name (in English)
Dysphasia from the French point of view
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 67-77, 10 pp. 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00024009
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-150-8
Keywords in English
dysphasia; multimodal approach;alternative and augmentative communication
Změněno: 23/3/2010 12:07, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
V originále
Stať je zaměřena na pojetí vývojové dysfázie ve francouzské logopedické praxi. Prostřednictvím Crossonova modelu koordinace center levé mozkové hemisféry je popsána její klasifikace, doplněná o etiologii a symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti. V části zaměřené na terapii jsou prezentovány postupy využívající systémů alternativní a augmentativní komunikace.
In English
This article brings the French point of view on dysphasia. Based on Crosson model of coordination of left brain hemisphere centres, classification and aetiology and symptoms are described. There is also therapy described and some ways of alternative and augmentative communication.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|