D 2007

Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe

BOČKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe

Name (in English)

Dysphasia from the French point of view

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 67-77, 10 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00024009

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

dysphasia; multimodal approach;alternative and augmentative communication
Změněno: 23/3/2010 12:07, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Abstract

V originále

Stať je zaměřena na pojetí vývojové dysfázie ve francouzské logopedické praxi. Prostřednictvím Crossonova modelu koordinace center levé mozkové hemisféry je popsána její klasifikace, doplněná o etiologii a symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti. V části zaměřené na terapii jsou prezentovány postupy využívající systémů alternativní a augmentativní komunikace.

In English

This article brings the French point of view on dysphasia. Based on Crosson model of coordination of left brain hemisphere centres, classification and aetiology and symptoms are described. There is also therapy described and some ways of alternative and augmentative communication.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education