BOČKOVÁ, Barbora. Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe (Dysphasia from the French point of view). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido. p. 67-77, 10 pp. ISBN 978-80-7315-150-8. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe
Name (in English) Dysphasia from the French point of view
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 67-77, 10 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00024009
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English dysphasia; multimodal approach;alternative and augmentative communication
Tags alternative and augmentative communication, dysphasia, multimodal approach
Changed by Changed by: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Changed: 23/3/2010 12:07.
Abstract
Stať je zaměřena na pojetí vývojové dysfázie ve francouzské logopedické praxi. Prostřednictvím Crossonova modelu koordinace center levé mozkové hemisféry je popsána její klasifikace, doplněná o etiologii a symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti. V části zaměřené na terapii jsou prezentovány postupy využívající systémů alternativní a augmentativní komunikace.
Abstract (in English)
This article brings the French point of view on dysphasia. Based on Crosson model of coordination of left brain hemisphere centres, classification and aetiology and symptoms are described. There is also therapy described and some ways of alternative and augmentative communication.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/4/2024 11:25