SEIDENGLANZ, Daniel. Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy. Miscellanea Geographica Universitatis Bohemiae Occidentalis. Plzeň: Západočeká univerzita v Plzni, roč. 2008, č. 14, s. 143-148. ISSN 1213-7901. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy
Název česky Typologie středoevropských měst podle dostupnosti letecké dopravy
Název anglicky Central Europe: Urban Typology Based on Airport Location and Accessibility
Autoři SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Miscellanea Geographica Universitatis Bohemiae Occidentalis, Plzeň, Západočeká univerzita v Plzni, 2008, 1213-7901.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/08:00051000
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky air transport; accessibility; Central Europe; urban typology; cluster analysis
Štítky accessibility, air transport, Central Europe, cluster analysis, Pb, rivok, urban typology
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Změněno: 5. 4. 2012 15:39.
Anotace
Letecká doprava prodělává ve střední Evropě po roce 1990 dynamický vývoj. Za příčiny tohoto stavu lze považovat zejména její měnící se organizační rámec v souvislosti s deregulací a rovněž měnící se politický, ekonomický a sociální kontext středoevropského prostoru. Dynamický vývoj letecké dopravy přitom silně ovlivňuje relativní dostupnost středoevropských měst v globálním i evropském měřítku. Cílem příspěvku je proto vznik jejich typologie právě podle dostupnosti letecké dopravy. K tomu bude využita shluková analýza (cluster analysis).
Anotace anglicky
Air transport in Central Europe has been undergoing a dynamic development after 1990. The main causes are the changing organisational framework in connection with deregulations as well as changing political, economic and social context of Central Europe. The dynamic air transport development strongly influences the relative accessibility of Central European cities on the global and European scales. The aim of the paper is the formation of their typology based on air transport accessibility using cluster analysis.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:08