TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences. (Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences). In Education and Talent 1. Brno: MSD, 2008, p. 15-37. Výzkumné zprávy 2. ISBN 978-80-7392-033-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences.
Name in Czech Poznávací motivace nadaných žáků v přírodovědné výuce.
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Education and Talent 1. p. 15-37, 23 pp. Výzkumné zprávy 2. 2008.
Publisher MSD
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026186
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-033-3
Keywords (in Czech) poznávací motivace; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English cognitive motivation; science education
Tags cognitive motivation, science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:10.
Abstract
Cognitive motivation is important factor of development of gifted students. The chapter describes cognitive motivational techniques appropriate for science education of gifted students.
Abstract (in Czech)
Poznávací motivace je významný faktor pro rozvoj nadaných žáků. Kapitola popisuje poznávací motivační techniky vhodné pro přírodovědné vzdělávání talentovaných žáků.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:23