D 2008

Problematika matematicky nadaných dětí v přípravě učitelů na prvním stupni ZŠ

VAŇUROVÁ, Milena

Basic information

Original name

Problematika matematicky nadaných dětí v přípravě učitelů na prvním stupni ZŠ

Name (in English)

Mathematically gifted children and preparation of teachers for develop their talents

Authors

VAŇUROVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Vyučování matematice z pohledu kompetencí žáka a učitele 1. stupně základního vzdělávání, p. 280-284, 2008

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026194

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7043-548-9

Keywords (in Czech)

vyučování matematice;nadaní žáci

Keywords in English

teaching of mathematics;primary school;gifted pupils

Tags

Reviewed
Změněno: 14/3/2010 23:14, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá charakteristikami a projevy dětí nadaných v matematice a problémy spojenými s přípravou budoucích učitelů prvního stupně ZŠ na identifikaci a rozvíjení talentu matematicky nadaných dětí.

In English

The paper contains characteristics and abilities of mathematically gifted children in early grades and in primary school level indicates problems joined with preparation of students to find out and to develop mathematically talented pupils.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education