Gift for Mathematics and care of the talents
BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ and Milena VAŇUROVÁ. Gift for Mathematics and care of the talents. In Education and talent 1. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 48 - 60. Výzkumné zprávy, číslo 2. ISBN 978-80-7392-033-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Gift for Mathematics and care of the talents |
Name in Czech | Matematické nadání a péče o talenty |
Authors | BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor), Irena SYTAŘOVÁ (203 Czech Republic) and Milena VAŇUROVÁ (203 Czech Republic). |
Edition | první. Brno, Education and talent 1, p. 48 - 60, 13 pp. Výzkumné zprávy, číslo 2, 2008. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00026204 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7392-033-3 |
Keywords (in Czech) | vzdělávání; talentované děti; výuka matematiky |
Keywords in English | education;talented pupils; teaching of mathematics |
Tags | Education, talented pupils, teaching of mathematics |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Changed: 22/3/2010 13:44. |
Abstract |
---|
The part contains characteristics and abililities of mathematically gifted children in basic school. It indicates problems joined with preparation of future teachers to find out and develop mathematically talented pupils. |
Abstract (in Czech) |
---|
V příspěvku nabízíme v teoretické rovině stručnou charakteristiku nadaného žáka, problematiku jeho identifikace, vazby v rodině, spolupráci se školou i odbornými pracovišti. Dále uvádíme postup a zpracování výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké procento nadaných žáků v matematice se vyskytuje na 1. a 2. stupni základních škol a odhalit, jakým způsobem pracují učitelé s matematicky nadanými žáky. Příspěvkem jsme chtěli nastínit složitost problematiky péče o talentované žáky v matematice, kteří nejsou zařazeni ve speciálních školách. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 15/10/2024 10:54