BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ and Milena VAŇUROVÁ. Gift for Mathematics and care of the talents. In Education and talent 1. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 48 - 60. Výzkumné zprávy, číslo 2. ISBN 978-80-7392-033-3. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Gift for Mathematics and care of the talents
Name in Czech Matematické nadání a péče o talenty
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor), Irena SYTAŘOVÁ (203 Czech Republic) and Milena VAŇUROVÁ (203 Czech Republic).
Edition první. Brno, Education and talent 1, p. 48 - 60, 13 pp. Výzkumné zprávy, číslo 2, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026204
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-033-3
Keywords (in Czech) vzdělávání; talentované děti; výuka matematiky
Keywords in English education;talented pupils; teaching of mathematics
Tags Education, talented pupils, teaching of mathematics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Changed: 22/3/2010 13:44.
Abstract
The part contains characteristics and abililities of mathematically gifted children in basic school. It indicates problems joined with preparation of future teachers to find out and develop mathematically talented pupils.
Abstract (in Czech)
V příspěvku nabízíme v teoretické rovině stručnou charakteristiku nadaného žáka, problematiku jeho identifikace, vazby v rodině, spolupráci se školou i odbornými pracovišti. Dále uvádíme postup a zpracování výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké procento nadaných žáků v matematice se vyskytuje na 1. a 2. stupni základních škol a odhalit, jakým způsobem pracují učitelé s matematicky nadanými žáky. Příspěvkem jsme chtěli nastínit složitost problematiky péče o talentované žáky v matematice, kteří nejsou zařazeni ve speciálních školách.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 16/4/2024 16:13