C 2008

Neue Trends in der Bildung im Bereich der Sonderpädagogik in der Tschechischen Republik

PROCHÁZKOVÁ, Lucie and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Neue Trends in der Bildung im Bereich der Sonderpädagogik in der Tschechischen Republik

Name in Czech

Nové trendy ve vzdělávání v oblasti speciální pedagogiky v České Republice

Name (in English)

New Acpects in Education in the Field of Special Education in the Czech Republic

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Deutschland. Bad Heilbrunn, Begegnung und Differenz: Menschen - Länder - Kulturen, p. 561-568, 8 pp. speciální pedagogika, 2008

Publisher

Verlag Julius Klinkhardt

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026215

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-7815-1577-2

Keywords (in Czech)

vzdělávání; speciální pedagogiky; nové aspekty v České republice; legislativa

Keywords in English

education; special education; new aspects in the Czech Republic; legislation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/3/2010 14:48, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Im Artikel werden neue Trends in der Bildung im Bereich Sonderpädagogik in der Tschechischen Republik vorgestellt. Er korrespondiert mit dem Forschungsvorhaben Nr. MSM0021622443, das an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk Universität umgesetzt wird.

In Czech

Tento článek popisuje nové trendy ve vzdělávání v oboru speciální pedagogika v České Republice. Koresponduje s výzkumným záměrem MSM0021622443 na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education