PROKOPOVÁ, Alice. Psychodynamická sonda do problematiky osobnostní kompetence pedagoga. In K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 10-17. ISBN 978-80-210-4595-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychodynamická sonda do problematiky osobnostní kompetence pedagoga
Name (in English) Psychodynamická sonda do problematiky osobnostní kompetence pedagoga
Authors PROKOPOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. p. 10-17, 8 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026220
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4595-8
Keywords in English teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability
Tags authoritativity, facilitation of pro-sociability, permissiveness, personality of a teacher, teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Changed: 8/4/2010 11:41.
Abstract
Text je zaměřen na osobnostní rozměr profese pedagoga, teoretickým rámcem je psychodynamické pojetí osobnosti.
Abstract (in English)
This text is aimed at personality of pedagogue. Psychodynamic conception of personality creates a theoretical frame of the text.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 13/5/2024 19:06