k 2008

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

ZÍTKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

Edition

mezinárodní konference na téma Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole, 2008

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Změněno: 25/9/2008 11:57, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představil některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřil se na dvě hlediska ovliňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sledoval způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní (F. Halase a J. Vladislava).

In English

The article presented some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focused on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems (F. Halas, J. Vladislav).

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education