J 2008

Geopatogenní zóny a lidské zdraví

NAVRÁTIL, Vladislav

Basic information

Original name

Geopatogenní zóny a lidské zdraví

Name in Czech

Geopatogenní zóny a lidské zdraví

Name (in English)

Geopathogenic zones and human health

Authors

NAVRÁTIL, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Universitas, MU Brno, Masarykova Universita, 2008, 1211-3387

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

30000 3. Medical and Health Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026237

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Human health;geopathogenic zones;astrology;fake

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2016 14:21, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

V současné době se v souvislosti se společenským a politickým uvolněním stále častěji setkáváme s pojmy, jako je například astrologie, biotronika, parapsychologie, apod., které si činí nárok nazývat se vědami. Cílem příspěvku je ukázat, jak by bylo vhodné postupovat při dokazování platnosti podobných, údajně existujících jevů, pokud je chceme zařadit mezi vědy. Autor tento přístup vysvětluje na příkladu tzv. geopatogenních zón, údajně silně ovlivňujících lidské zdraví.

In English

At present time in connection with social and political liberalisation we more often meet with concepts like e.g., astrology, biotronics, parapsychology, etc., then make claim to open called science. The goal of the contribution is to demonstrate what way would be advisable take in proving the validity of similar, reputedly existing phenomena, as far as we want to include them among scientific knowledge. The autor explains the attitude on an example of so-called geopathogenic zones that reputedly strongly influence human health.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century