B 2008

Kapitoly etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Kapitoly etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti

Name in Czech

Kapitoly etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti

Name (in English)

Current attitudes to education of children with emotional and behaviuoral disorders

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2. rozšířené vydání. Brno, 136 pp. učebnice, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026240

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4573-6

Keywords (in Czech)

speciální vzdělávání žáků s poruchami emocí a chování; terminologie; teoretické koncepty; klasifikace poruch chování; pedagogické přístupy k dětem v riziku a s poruchami chování;

Keywords in English

Special education of children with emotional and behavioural disorders; terminology; theoretical concept; classification of behavioural disorders; pedagogical approaches to education of children in risk and with behavioural disorders.

Tags

Reviewed
Změněno: 1/3/2010 19:36, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Etopedie jako obor speciální pedagogiky - uvedení do problematiky terminologie, klasifikace, teorie a praxe oboru. Cílová skupina oboru ve výchovně vzdělávacím procesu.

In English

Special education of children with behavioural disorders - introduction of item, terminology, classification, theorie and practice. Goal group of the field in educational process.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education