Detailed Information on Publication Record
2008
Pákový efekt jako kritérium systematizace retail derivátů
MOKRIČKA, PeterBasic information
Original name
Pákový efekt jako kritérium systematizace retail derivátů
Name in Czech
Pákový efekt jako kritérium systematizace retail derivátů
Name (in English)
Leverage effect as a criterion of systematization of retail derivatives
Authors
MOKRIČKA, Peter (703 Slovakia, guarantor)
Edition
Zlín, Sborník s recenzovanými příspěvky z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 1-6, 6 pp. 2008
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00033702
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7318-664-7
Keywords in English
Systematization; retail derivatives; criteria; leverage effect
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/7/2008 14:22, Ing. Peter Mokrička, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá systematizací moderních strukturovaných finančních produktů zvaných též retail deriváty. Pákový efekt je v něm prezentován jako jedno z možných kritérií, dle kterých lze tyto investiční nástroje rozčlenit. Širokou paletu retail derivátů se autor příspěvku snaží rozdělit do jednotlivých segmentů dle způsobu vzniku a působení pákového efektu.
In English
This paper deals with systematization of advanced structured financial products, which are also called retail derivatives. It presents leverage effect as one of possible criteria for segmentation of these investment instruments. The author of the paper aspires to separating of the broad variety of retail derivatives to particular segments in accordance with way of creation and actuation of leverage effect.