b 2008

Business Management in the Czech Republic

SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Business Management in the Czech Republic

Name in Czech

Ekonomika a řízení podniku v ČR

Edition

2. vyd. Brno, 133 pp. Skripta ESF MU, 2. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4662-7

Keywords in English

business; management; FDI; marketing; accounting; quality; m-commerce

Tags

Reviewed
Změněno: 5/5/2011 15:30, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

The publication is made as cross-sectional, where it is blends all sorts of topics outspread to the business economy to students (mainly foreign) made complex review of actual problems of Czech enterprises and of an access used in their solving. In chapters are tuned properly practical findings with actual theoretical concepts. Chapters are organized with method, where it is proceeded from general findings, that they regard whole economy and macroeconomic relationships to the concrete problems, that they regard partial areas (resorts, companies). Problems are seen from view of business economy without respect to the optics of view (it means macro- or micro-scale).

In Czech

Publikace je koncipována jako průřezová, ve které se prolínají nejrůznější témata vztažená k podnikovému hospodářství tak, aby si studenti (zejména zahraniční) udělali komplexní přehled o aktuálních problémech podniků ČR a o přístupu, který se používá při jejich řešení. V kapitolách jsou vhodně slaďovány praktické poznatky s aktuálními teoretickými koncepty. Kapitoly jsou organizovány způsobem, kdy se přechází od obecných poznatků, týkajících se celé ekonomiky a makroekonomických vztahů, k problémům konkrétním, týkajícím se dílčích oblastí (odvětví, podniků). Problematika je přitom nazírána z podnikohospodářského hlediska bez ohledu na optiku pohledu (tzn. makro- nebo mikro-měřítko).