Detailed Information on Publication Record
2008
Business Management in the Czech Republic
SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ et. al.Basic information
Original name
Business Management in the Czech Republic
Name in Czech
Ekonomika a řízení podniku v ČR
Authors
SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ, Alena KLAPALOVÁ, Lenka JATERKOVÁ, Petr VALOUCH and Eva ŠTĚPÁNKOVÁ
Edition
2. vyd. Brno, 133 pp. Skripta ESF MU, 2. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-4662-7
Keywords in English
business; management; FDI; marketing; accounting; quality; m-commerce
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 5/5/2011 15:30, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
The publication is made as cross-sectional, where it is blends all sorts of topics outspread to the business economy to students (mainly foreign) made complex review of actual problems of Czech enterprises and of an access used in their solving. In chapters are tuned properly practical findings with actual theoretical concepts. Chapters are organized with method, where it is proceeded from general findings, that they regard whole economy and macroeconomic relationships to the concrete problems, that they regard partial areas (resorts, companies). Problems are seen from view of business economy without respect to the optics of view (it means macro- or micro-scale).
In Czech
Publikace je koncipována jako průřezová, ve které se prolínají nejrůznější témata vztažená k podnikovému hospodářství tak, aby si studenti (zejména zahraniční) udělali komplexní přehled o aktuálních problémech podniků ČR a o přístupu, který se používá při jejich řešení. V kapitolách jsou vhodně slaďovány praktické poznatky s aktuálními teoretickými koncepty. Kapitoly jsou organizovány způsobem, kdy se přechází od obecných poznatků, týkajících se celé ekonomiky a makroekonomických vztahů, k problémům konkrétním, týkajícím se dílčích oblastí (odvětví, podniků). Problematika je přitom nazírána z podnikohospodářského hlediska bez ohledu na optiku pohledu (tzn. makro- nebo mikro-měřítko).