D 2006

Typologie idiomů a frazémů v současné bulharské publicistice

KREJČÍ, Pavel

Basic information

Original name

Typologie idiomů a frazémů v současné bulharské publicistice

Name (in English)

Typology of idioms and phrasems in contemporary Bulgarian journalistic texts

Authors

KREJČÍ, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. izd. Sofija, Slavistika i obštestvo, p. 243-246, 4 pp. 2006

Publisher

Heron press

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Bulgaria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/06:00024847

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

954-580-189-1

Keywords in English

Bulgarian phraseology; journalistic phraseology
Změněno: 31/7/2008 15:47, doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie se snaží analyzovat idiomy a frazémy vyskytující se v bulharské publicistice podle typologického klíče.

In English

The study analyzes typology of idioms and phrasems in Bulgarian journalistic texts.

Links

GP405/02/D164, research and development project
Name: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Czech Science Foundation, Contrastive study of character and function of the new journalistic idioms in Czech and Bulgarian journalistic texts