VACULOVÁ, Ivana. Problematika osvojování dovedností žáků základní školy v přírodovědném vzdělávání. (The Issue of Skills Acquirement in Science Education by Pupils at Secondary School). In Aktuální problémy pedagogiky a oborových didaktik. Brno: Paido, 2006, p. 174-179. ISBN 80-210-4163-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika osvojování dovedností žáků základní školy v přírodovědném vzdělávání.
Name in Czech Problematika osvojování dovedností žáků základní školy v přírodovědném vzdělávání.
Name (in English) The Issue of Skills Acquirement in Science Education by Pupils at Secondary School
Authors VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Aktuální problémy pedagogiky a oborových didaktik. p. 174-179, 6 pp. 2006.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00033745
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4163-3
Keywords (in Czech) dovednosti; osvojování dovedností; učební dovednosti;
Keywords in English skills; skills acquirement; learning skills;
Tags learning skills, skills, skills acquirement
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Changed: 5/6/2009 21:00.
Abstract
Příspěvek pojednává o přírodovědných dovednostech žáků ZŠ a o procesu jejich osvojování. Zejména pak poukazuje na důležitost dodržování jednotlivých etap tohoto procesu, neboť přítomnost každé etapy je důležitá pro správné a trvalé osvojení dovednosti.
Abstract (in English)
The study deals with science skills and the process of their acquirement in pupils attending elementary schools. In particular, the importance of respecting individual phases of this process is highlighted, because each of them is essential for the proper and permanent acquirement of the skill.
PrintDisplayed: 11/7/2024 07:13