VACULOVÁ, Ivana. Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. (Skills Acquirement In Physics Education By Pupils At Secondary Schools). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV. Olomouc: VOTOBIA, 2006, p. 231-235. ISBN 80-7220-280-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Name in Czech Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Name (in English) Skills Acquirement In Physics Education By Pupils At Secondary Schools
Authors VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV. p. 231-235, 5 pp. 2006.
Publisher VOTOBIA
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00033746
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7220-280-4
Keywords (in Czech) dovednosti; osvojování dovedností; regulace procesu osvojování dovednosti; učební dovednosti
Keywords in English skills; skills acquirement; regulation of the process of the skills acquirement; learning skills
Tags learning skills, skills, skills acquirement
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Changed: 5/6/2009 20:42.
Abstract
Příspěvek pojednává o dovednostech žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. Předkládá různá pojetí dovedností a jejich osvojování. Dále se věnuje jednotlivým etapám procesu osvojování dovedností a poukazuje na důležitost dodržování všech těchto etap. Také se zabývá regulací tohoto procesu ze strany učitele, která by měla postupně přecházet v autoregulaci žáka
Abstract (in English)
The study deals with pupils skills in physics education at secondary schools and introduces different conceptions of the skills and the process of their acquirement. Furthermore, individual phases of this process are explained and the importance of each of them is highlighted. Moreover, regulation of this process performed by the teacher, resulting in autoregulation ability in pupils is discussed.
PrintDisplayed: 7/6/2024 09:41