PORTEŠOVÁ, Šárka, Jana ČIHOUNKOVÁ, Marie BUDIKOVA and Petra JANČOVÁ. Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií (Analysis of WISC-III profile of gifted children with dyslexia). Československá psychologie. Praha, 2008, LII, No 4, p. 338-350. ISSN 0009-062X. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{774849, author = {Portešová, Šárka and Čihounková, Jana and Budikova, Marie and Jančová, Petra}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {learning disability; dyslexia; high ability}, language = {cze}, issn = {0009-062X}, journal = {Československá psychologie}, title = {Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií}, volume = {LII}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 774849 AU - Portešová, Šárka - Čihounková, Jana - Budikova, Marie - Jančová, Petra PY - 2008 TI - Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií JF - Československá psychologie VL - LII IS - 4 SP - 338-350 EP - 338-350 SN - 0009062X KW - learning disability KW - dyslexia KW - high ability N2 - Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit, zda existuje typický kognitivní profil výkonu v metodě WISC-III u rozumově nadaných dětí s dyslexií. Výzkumný soubor tvořily rozumově nadané děti s dyslexií, identifikované v pedagogicko-psychologických poradnách v celé ČR. Dosažené střední hodnoty v jednotlivých subtestech byly porovnány uvnitř výzkumné skupiny i mezi výzkumnou a kontrolní skupinou nadaných dětí bez dyslexie.Výzkum přinesl empirická zjištění o jistých diskrepancích ve výkonu, zejména rozpor mezi subtestem Vědomosti a Kódování a Opakování čísel. Rovněž v dimenzi označované jako Získané znalosti (Acquired knowledge) skórovala výzkumná skupina statisticky významně více. ER -
PORTEŠOVÁ, Šárka, Jana ČIHOUNKOVÁ, Marie BUDIKOVA and Petra JANČOVÁ. Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií (Analysis of WISC-III profile of gifted children with dyslexia). \textit{Československá psychologie}. Praha, 2008, LII, No~4, p.~338-350. ISSN~0009-062X.
|