HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Hana HÁJKOVÁ. Diabetic Pupil in Class - Handbook for Elementary School Teachers. In ŘEHULKA, E. Et Al. School And Health 21(3/2008): Social And Health Aspect of Health Education. 1. vyd. Brno: MSD, s.r.o. s. 241-255, 14 s. School and health 21. ISBN 978-80-7392-043-2. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diabetic Pupil in Class - Handbook for Elementary School Teachers
Název česky Dítě s diabetem ve třídě-příručka pro učitele na základní škole
Autoři HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Hana HÁJKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. Et Al. School And Health 21(3/2008): Social And Health Aspect of Health Education, od s. 241-255, 14 s. School and health 21, 2008.
Nakladatel MSD, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-043-2
Klíčová slova anglicky diabetes mellitus; pupil; elementary school; teacher; study; questionnaire; handbook
Štítky diabetes mellitus, Elementary school, handbook, pupil, questionnaire, Study, teacher
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 25. 3. 2010 16:34.
Anotace
The frequency of Diabetes mellitus has sharply increased recently. Consequently, there is a high probability that teacher meets a diabetic pupil in the class. The questionnaires were distributed among teachers from selected elementary schools. The questions were put to find out what kind of knowledge teachers have about this disease. The aim of this task was to learn about the teachers ability of helping the pupil who fell into a diabetic coma or who has a more common complication connected to this disease. The questionnaire replies showed that teachers would welcome a short information handbook with reference to the actual situation of a diabetic pupil in the class. On the basis of these requests the handbook was written. It explains teachers the everyday reality that the diabetic child has to cope with. The aim of the information is to get teachers know how to react to possible urgent complications and how to involve the child in school activities.
Anotace česky
Frekvence výskytu této nemoci zaznamenává již řadu let prudký vzestup. Značně proto vzrostla pravděpodobnost, že se v jedné třídě učitel s diabetickým žákem setká. Učitelům vybraných ZŠ byly nejprve distribuovány dotazníky, jejichž otázky byly konstruovány tak, aby z odpovědí na ně vyplynulo, jaké jsou znalosti učitelů o tomto onemocnění. Úkolem bylo mj. zjistit, zda učitelé jsou schopni pomoci žákovi, který upadl do diabetického komatu nebo kterého potkala jiná - běžnější - komplikace této choroby. Odpovědi z dotazníků ukázaly, že učitelé by uvítali příručku, která by je o tomto onemocnění stručně, avšak kompletně a s ohledem na jejich konkrétní situaci ve třídě informovala. Na základě těchto přání byl proto sestaven manuál, který učitelům vysvětluje většinu skutečností, se kterými se musí diabetik denně vypořádat. Informace jsou podány s tím cílem, aby učitelé věděli, jak správně zareagovat na možnou akutní komplikaci a aby se nebáli dítě zapojit do všech školních aktivit.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 17:41