HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ a Martina POKORNÁ. Alergici a astmatici ve škole 21. století. Online. In Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Alergici a astmatici ve škole 21. století.
Název česky Alergici a astmatici ve škole 21. století.
Název anglicky ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Autoři HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ a Martina POKORNÁ
Vydání Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-044-9
Klíčová slova anglicky teachers - primary schol environment - allergic children - asthmatic children - health problems
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 14. 12. 2012 13:01.
Anotace
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Anotace anglicky
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of the teachers about these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environment is not adapted for the unnecessarily producing of pupils health problems. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this pronlems.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 08:06