HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁ. Alergici a astmatici ve škole 21. století. (ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL). In Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Alergici a astmatici ve škole 21. století.
Name in Czech Alergici a astmatici ve škole 21. století.
Name (in English) ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Authors HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁ.
Edition Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-044-9
Keywords in English teachers - primary schol environment - allergic children - asthmatic children - health problems
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 14/12/2012 13:01.
Abstract
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Abstract (in English)
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of the teachers about these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environment is not adapted for the unnecessarily producing of pupils health problems. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this pronlems.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 13/9/2024 07:24